poniedziałek, sierpnia 10, 2009

Szybkie pytania #1 - Daniel 'Vampdey' Elkander

Ruszam z nowym cyklem miniwywiadów, gdzie zadaje 10 szybkich pytań osobom działającym w światku fantastyczno-literackim. Na pierwszy ogień idzie Daniel "Vampdey" Elkader - redaktor naczelny serwisu Katedra. Mam nadzieję, że cykl przypadnie Wam do gustu i sami będziecie zgłaszać kolejne osoby, do których powinny być zadane "Szybkie pytania".

1) Serwis w którym działasz:
www.katedra.nast.pl

2) Od czego się zaczęła przygoda z fantastyką:

Od książkowego "Władcy Pierścieni", sięgnąłem po niego będąc pod wrażeniem pierwszych zdjęć z planu filmu Jacksona.

3) Jak trafiłeś do serwisu, w którym działasz:
Katedrę poznałem dzięki reklamie w nieistniejącym już "Fantasy" i regularnie odwiedzałem serwis. W końcu uznałem, że bycie uczestnikiem czegoś takiego musi być strasznie fajnie. Zagadałem do jednego z głównych redaktorów i stało się. ;-)

4) Największy sukces serwisu, w którym działasz:
Nominacja do Śląkfy oraz wzmianki osób znanych i poważanych świadczące o tym, że nas czytają.

5) Największa wpadka serwisu, w którym działasz:
Chyba po prostu kilka tekstów nie powinno było się ukazać ;-) . Nieprzyjemne były też błędy merytoryczne w kilku konkursowych pytaniach...

6) Fantasy czy science-fiction?
Zaczęło się od fantasy i na początku było tylko to, teraz zdecydowanie dominuje science fiction. Czyli ewoluowałem bardzo typowo :-) .

7) Ulubiony wydawca?
Solaris. Wahałem się pomiędzy Magiem a Solarisem, ale pomimo wyrównanego poziomu Solaris w przeciągu dwóch lat nie wydał żadnej książki, której nie chciałbym przeczytać. Magowi kilka takich się zdarzyło.

8) Kto zdobędzie Zajdla za rok 2008?
Chyba Rafał Kosik za "Kameleona", ale nie wiem czy nie nie doceniam fanów Magdy Kozak.

9) Kto zdobędzie nagrodę J. Żuławskiego?
Tu bardziej zdecydowanie "Kameleon".

10) Ulubiona książka
"Gdzie dawniej śpiewał ptak" Kate Wilhelm, ale bardzo
nie lubię wybierać czegoś "naj", co miałoby być lepsze od wszystkich innych rzeczy, które wywarły na mnie duży wpływ.



Na zakończenie

Podobało się? Chcecie więcej?

Śledźcie uważnie bloga, bo już niedługo kolejne "Szybkie pytania" do innych osób aktywnie działających w środowisku.

3 komentarze:

  1. Fajnie, fajnie, ale wydaje mi sie jakieś takie mało treściwe. I tak chcę więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zamierzeniem były szybkie pytania-szybkie odpowiedzi. Chcę, żeby te notki to były przerywniki między innymi dłuższymi wpisami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry pomysł. Formuła szybkich pytań jest bardzo sympatyczna.

    OdpowiedzUsuń